“מאחורי האוויר, מתחת ליקום”

על שירתו של חזי לסקלי, לרגל 30 שנה למותו

יום א'
י"ח באייר תשפ"ד
26.5.2024
18:00
עם

ד״ר אילאור פורת

בית עגנון
להרשמה

חזי לסקלי היה אחת הדמויות הכי מרתקות, חשובות וצבעוניות בשירה העברית של סוף המאה ה-20. תולדות חייו ומותו מאיידס בגיל 41 מפרסנים את מיתוס האמן המיוסר והחריג. הוא היה כוריאוגרף ומבקר מחול משפיע, בנם החי היחיד של ניצולי שואה צ׳כים, הומו מוצהר בחברה הישראלית השמרנית של שנות ה-80 ואיש שנדד בין ארצות ותחומי עיסוק שונים. 

אמנם מי שקורא שיר של לסקלי עשוי להתאכזב, כי קורותיו הטרגיות, שיספקו את תשוקתנו לליטרת הבשר ה”חריגה”, מסופרות בהם בקושי. במקום זאת, לסקלי מוציא אותנו לטיול בעולם שהמילים הן העיקר בו והשעשוע בו הוא המלך. שירתו של לסקלי היא שירה שנעה בין קצוות: היא מצחיקה, תזזיתית ומשלבת חומרי תרבות שונים, מן הגבוה לנמוך, מן הישראלי לבין־לאומי, מעולם השירה לעולמות המחול והעיתונות שבהם עסק, ותוהה על תפקידי השירה ועל יכולותיה של השפה. אבל היא גם שירה עצובה, קודרת וטראגית בדרך חסרת מוצא.

ביום ראשון י״ח באייר, 26.5, בשעה 18:00 נערוך אירוע מחווה מקוון לציון 30 שנים למותו של חזי לסקלי, בהשתתפות ד״ר אילאור פורת, שספרו על שירתו של לסקלי יראה אור בקרוב בהוצאת גמא. יחד נקרא שירים המגלמים את התנועה של לסקלי בין קצוות שונים ונשוחח על יופי ואמנות לצד כאב וטרגדיה. 

האירוע יתקיים ב-ZOOM ויועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלנו. 

  • נא להזין מספר בין 1 לבין 5.
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
×
×
×