פרס עגנון לשנת תשפ״א — אסף ענברי

אסף ענברי הוא הזוכה בפרס עגנון לשנת תשפ״א.

חבר השופטים של פרס עגנון כלל השנה את פרופ׳ צחי וייס, שר החינוך לשעבר הרב שי פירון והמשוררת והעורכת נועה שקרג׳י. ״בספריו ׳הביתה׳ ו׳הטנק׳ עיצב אסף ענברי קול ייחודי בספרות העכשווית״ כתבו השופטים, ״ענברי עוסק בלב לבו של האתוס הציוני: בקיבוץ ובמלחמה, אולם, מלאכתו היא מלאכה עדינה המאופיינת בריחוק ספרותי ייחודי, בעומק אינטלקטואלי והיסטורי, ובפרישה של מגוון נקודות מבט.״

אסף ענברי נולד ב-1968 בקיבוץ אפיקים ומתגורר כיום בדגניה ב’. למד ספרות כללית באוניברסיטת תל אביב וספרות עברית באוניברסיטת בר-אילן, שבה כתב דוקטורט על הגותו של ביאליק. ספרו ״הביתה״ נבחר בשנת 2013 על ידי קוראי העיתון מקור ראשון כאחד מעשרת הספרים העבריים הטובים בכל הזמנים, ובשנת 2017 הוא נבחר על ידי קוראי עיתון הארץ כאחד מעשרת הספרים ״שכל בן תרבות חייב לקרוא״. על ספרו ״הטנק״ (2018) כתב עמוס עוז: ״אין הרבה ספרים כאלה. בעצם, אין בכלל ספר כזה״.

הפרס על סך 40,000 ש”ח מוענק לסופר/ת שפרסמו שני ספרים ומעלה ומטרתו לעודד את המשך הכתיבה האיכותית. הפרס מוענק מטעם בית עגנון ועיריית ירושלים. בין הזוכים בפרס בשנים האחרונות: יניב איצקוביץ’, חיים באר, סמי מיכאל ולאה איני.

×
×
×