והבית פרוץ לרוחות: גוף וצילום בעקבות המלחמה

שיחה עם שירז גרינבאום, שירה סתיו וגלעד אופיר

יום ו'
ה' באדר ' התשפ"ד
15.3.2024
11:30
עם

שירז גרינבאום

ד״ר שירה סתיו

גלעד אופיר

בית עגנון
להרשמה

בחודש שעבר עלתה בבית עגנון בירושלים התערוכה ״מזמור לדוד״, בה מוצגים תצלומיו, שיריו ויומניו של הצלם והמשורר תמיר להב רדלמסר. רדלמסר השתתף כחייל סדיר במלחמת יום כיפור. מראות הזוועה ותחושות ההלם והאובדן שחווה בעקבות המלחמה התגלגלו אל עבודותיו, המגלמות בדרכים שונות את ״תסמונת הלם הקרב״ שפגעה בו כמו גם ברבים מבני דורו. ואולם, הטראומה שהותירה אותה מלחמה עברה גם אל הדורות הבאים, שחוו את תוצאותיה דרך הוריהם הלומי הקרב. 

הצלמת שירז גרינבאום היא דור שני להלום קרב ממלחמת יום כיפור. פרויקט הצילום המתמשך שלה ״האינדקס הבלתי אפשרי״ (2009-2023) מתמקד ביחסיה עם אביה, שסבל במשך שנים מפוסט טראומה. בעקבות חוויותיה האישיות, גרינבאום אף הקימה את פורום ״להאיר את הבית: דור שני לפוסט טראומה צבאית״, שמפעיל קבוצות טיפוליות ראשונות מסוגן בארץ לבנות ובנים של פוסט-טראומטיים, מקדם חקיקה בכנסת ופועל להעלאת מודעות להשפעות של חוויות קרב על המרחב הביתי בישראל.

באירוע מיוחד שיתקיים בבית עגנון בירושלים ביום שישי ה׳ באדר, 15.3, בשעה 11:30 נארח את גרינבאום לשיחה עם ד״ר שירה סתיו על יחסי אבות ובנות בעקבות עבודותיה כצלמת ועם הצלם גלעד אופיר על הבדלים דוריים בעיבודים האמנותיים של הבית והגוף בצל מלחמות ישראל. במסגרת השיח נקיים גם סיור מודרך בתערוכתו של תמיר להב רדלמסר. 

הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי. מספר המקומות מוגבל.

  • נא להזין מספר בין 1 לבין 5.
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
×
×
×