ש. בן ציון ונחום גוטמן: בין המילים לצבעים

ש. בן ציון ונחום גוטמן: בין המילים לצבעים

הרצאה נוספת בסדרה ״הילכו שניים יחדיו״ לתושבי תל אביב והמרכז, בהנחיית ד״ר רוחמה אלבג

יום ב'
כ"ב בשבט תש"פ
17.2.2020
18:00

 

מחיר ההשתתפות בכל הסדרה: 900 ₪

השתתפות בהרצאה בודדת: 50 ₪

 

 

עם

ד"ר רוחמה אלבג

בית שלום עליכם
להרשמה

עם עלייתו הראשונה לארץ ישראל בראשית המאה העשרים, התיישב ש״י עגנון בשכונת נווה צדק ובתוך זמן קצר היה לבן בית אצל גדולי היישוב בעת ההיא, בהם גם בני משפחת גוטמן, מהמשפחות המייסדות של תל אביב. אב המשפחה, הסופר ש. בן ציון, מינה את עגנון למזכירו האישי בעריכת כתב העת הספרותי ״העומר״, ופירסם את סיפורו המוקדם ״עגונות״, הראשון עליו חתם בשם ״עגנון״. בנו של ש. בן ציון, הצייר נחום גוטמן, פגש את עגנון לראשונה כילד ורחש לו אהדה גדולה.

גוטמן אף הקדיש לו פרק בספרו האוטוביוגרפי ״בין חולות וכחול שמיים״. כך כתב עליו: “עגנון היה יוצא דופן בחבורת הסופרים. הוא היה צעיר מהם, צעיר מאוד. עיניים גדולות ובהירות. לחיים שתמיד היו ורודות, מלאות. מחזיק ידיו תמיד מאחוריו, והולך בצורה מאוד מצניעת-לכת. לא זקוף וחופשי, אלא מצניע את עצמו. חכליל לחיים. מדבר בקול שקט, במעט מילים… נותן לאחרים שידברו והוא כאילו עומד מהצד. ולמעשה היה מבין, וכולל במחשבתו, דברים הרבה יותר מאחרים. היתה לו השקפה של אדם שאינו מעורב בדבר, שקורא ומבין הרבה, אך בולם הכול בתוכו.”

בהרצאה נוספת בסדרה ״הילכו שניים יחדיו?״ לתושבי תל אביב והמרכז, תשוחח ד״ר רוחמה אלבג על יחסיו של עגנון עם הסופר ש. בן ציון. דרכם נתוודע גם ליחסים רווי היצרים בין ש. בן ציון ובנו נחום גוטמן.

לרכישת כרטיסים: 03-6956513, [email protected]

  • נא להזין מספר בין 1 לבין 5.
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
ש. בן ציון ונחום גוטמן: בין המילים לצבעים
×
×
×