קריאות ספרותיות כאן ועכשיו

קריאה בעמנאול לוינס עם הרב דניאל אפשטיין

יום ד'
כ"ז בסיון תשפ"ד
3.7.2024
19:30
בית עגנון
להרשמה

חיבורו של עמנואל לוינס ״תשע קריאות תלמודיות״ מבוסס על הרצאות שנתן במסגרת הכנסים לאינטלקטואלים היהודים בצרפת החל משנת 1963. במסגרת הרצאותיו יצר לוינס חיבור מרתק בין הדפים העתיקים של התלמוד, שנכתבו בבבל לפני כאלפיים שנה, לבין נושאים אקטואליים בוערים. הוא ביטל את המיון המקובל בין יהדות לאוניברסליות ועסק בנושאים העומדים בבסיס הקיום האנושי: הסליחה, היחס בין צדק למוסר, האלימות. בפרשנות של לוינס, האתיקה היא תמיד הדאגה הראשונה והאחרונה. 

בסדרת הרצאות חדשה שתתקיים בימי שישי בשעה 10:00 בבית הכנסת ידידיה בירושלים יערוך הרב דניאל אפשטיין קריאות ספרותיות בתורתו של עמנואל לוינס. יחד נעיין בכתביו ונחקור את עמדותיו ביחס למציאות חיינו.

הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי.


יום ו' כ"ט בסיון תשפ"ד 5.7.2024 10:00

"פיתוי הפיתוי" - על משמעות ה"נעשה ונשמע"


הפיתוי אינו הנהייה אחר הנאה מסויימת, המסכנת את גופנו ונשמתנו. מדובר בפיתוי ההכרה. לא ההנאה היא שמפתה, אלא המצב המעורפל שבו ההנאה עדיין אפשרית. ההתגברות על פיתוי זה משמעה ההליכה רחוק יותר מעצמנו. הליכה אל עבר הזולת.

יום ו' ו' בתמוז תשפ"ד 12.7.2024 10:00

"הנעורים של ישראל" - על הנזירות והצדק


כשמבקרים את הנוער, אומרים שהנוער האמיתי נמצא הרחק מכאן. אולם הנעורים שווים למצבו של הילד, כל ילד, ולא משנה מה גיל הילד! הנעורים הם היכולת לקבל את מה שקיים תמיד. מה תפקיד הנעורים בחיי ישראל? וכיצד כל זה קשור לתפיסת הנזירות והצדק במקורות?

יום ו' י"ג בתמוז תשפ"ד 19.7.2024 10:00

"עתיק כמו העולם" - על סדרי המשפט


תרומת היהדות לעולם עתיקה כמו העולם עצמו. הסנהדרין רואה את עצמו בטבורו של עולם, אבל כל אומה רואה את עצמה בטבורו של עולם! המושג אומה מופי שעה שקבוצה אנושית מסוימת מאמינה שהיא יושבת בטבורו של עולם. על איזה יסודות התגבש הסנהדרין? וכיצד סדרי המשפט הישנים יכולים לספר לנו משהו על מציאות חיינו?

יום ו' כ' בתמוז תשפ"ד 26.7.2024 10:00

"סילוק המקודש וסילוק הכישוף" - על החילון


העולם המודרני שאנו חיים בו הוא עולם הכישוף. כל מילה היא לחש מכושף, אין משמעות אמיתית לשום מילה. בעולם שבו המקודש מתנוון, היהדות מציעה יחס אחר לקדושה: אופן ראשוני של נוכחות בעולם. האם יחס כזה הוא אפשרי במציאות חיינו?

יום ו' כ"ז בתמוז תשפ"ד 2.8.2024 10:00

"מעבר למדינה בתוך המדינה" - על האלימות הפוליטית


המדינה וחוקיה, הפרט בתוך המדינה והדמוקרטיה העסיקו מאוד את ההוגה עמנואל לוינס, על רקע הקמת מדינת ישראל. איזו מדינה תקום כאן? האם תהיה זו מדינה שאינה נוהה אחר הטוטליטריות ומיטיבה עם אזרחיה? במפגש זה נתחקה אחר כתביו של עמנואל לוינס ביחס לאירועים ולנסיבות האקטואליות של זמננו.

  • 0.00 ₪
  • מחיר: 0.00 ₪
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
×
×
×