איך זה נקרא?

סדרת הרצאות מקוונות חדשה עם חיים באר, אריק גלסנר, אריאל הירשפלד ובלהה בן–אליהו

יום ב'
ז' בכסלו תשפ"ד
20.11.2023
18:00
בית עגנון
להרשמה

בסדרת ההרצאות הקרובה של בית עגנון, חוקרי ספרות ואנשי ספר מציעים קריאה משותפת לנוכח המשבר. הזמנו קולות מרכזיים מתחום הספרות לקרוא יחד בטקסט ספרותי שמגיב למה שקורה, שנותן פרספקטיבה, או כזה המאפשר דווקא אתנחתא למרחבים אחרים.

בשעה קשה זו בה אנו עומדים, שהכאב והצער ממלאים את ימינו, מתייצבות גם המעלות הטובות של האנושי: אומץ-הלב, רוחב-הלב, החמלה, הנדיבות, הדאגה לאחר. מתגלה שוב חשיבותה וכוחה של הסולידריות החברתית. לנוכח האסון, כאשר נדמה שהשפה מאבדת מכוחה, והיכולת לכתוב, לקרוא, או לנסח מחשבות ורגשות באופן ברור עשויה להתחלף באלם גדול, אנו מאמינים שבכוחה של הספרות לאפשר פתח לדיבור מסוג אחר. הספרות היא פתח לדיאלוג, למפגש ולשיח; היא מציעה מרחב למורכבות, למחשבה ולהרהור בלב אי-הוודאות; הספרות מאפשרת גמישות, יכולת הסתגלות, חוסן והתנגדות, וגם פרספקטיבה או נחמה.


עגנון כותב על החיים בצל המלחמה

הרצאה מקוונת עם הסופר חיים באר

בשנת 1912 עגנון נסע לברלין ונקלע לתוך מלחמה שבגינה לא היה ניתן לחזור ארצה. עגנון מעולם לא ראה את המלחמה מהחזית, אלא רק מהעורף. בשניים מסיפוריו (עד הנה ובחנותו של מר לובלין) הוא מתאר חיים בתקופת מלחמה: המצוקה הכלכלית והמחסור, הפליטים, הנכים והשבים מן הקרב. אנחנו מכירים יצירות שעוסקות במלחמה, "במערב אין כל חדש" או "סיפורי מלחמה" של אביגדור המאירי, יצירות שמתארות מה קורה בשדה הקרב ועגנון מתאר את הצד השני - מה קורה לחיים העירוניים בתוך ואחרי המלחמה.

  • 0.00 ₪
  • מחיר: 0.00 ₪
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
×
×
×