ימים נוראים עם עגנון

סדרת הרצאות עם הרב יוסף סאקס בבית הכנסת רמב״ן (רחוב אמציה 4, ירושלים)

יום ד'
ט"ו באלול תשפ"ד
18.9.2024
20:00
בית הכנסת רמב״ן (רחוב אמציה 4, ירושלים)
להרשמה

״עתים נדמה לי כאילו עומד אני ביום הכיפורים עם חשיכה, שהשערים ננעלים ונשמת אפו של יום עומדת לצאת ויום שיוצא אין להחזירו.״ – ש”י עגנון, ״פי שניים״

חגי ישראל תופסים מקום מרכזי בכתביו של ש״י עגנון. רבים מסיפוריו מתרחשים בימי החגים ותיאוריהם משקפים את חיי דמויותיו המטלטלות בין מסורת לקדמה, קודש לחול. מבין יצירותיו של עגנון העוסקות בחגים בולטת במיוחד האסופה ״ימים נוראים״, המכילה סיפורים ומדרשים לראש השנה, יום כיפור ועשרת ימי תשובה. זהו אחד מן הפרויקטים הגדולים והשאפתניים עליהם חתום עגנון, אוצר של חוכמה יהודית להרהור והתחדשות בימים הנוראים. 

בסדרת ההרצאות ״ימים נוראים עם עגנון״, שתתקיים בימי רביעי בשעה 20:00 בבית הכנסת הרמב״ן בירושלים, נקרא יחד עם הרב יוסף סאקס באסופה ״ימים נוראים״ לצד סיפורים עגנוניים נוספים העוסקים בחגי תשרי. יחד ננסה לרדת לעומקם של הכתבים הללו ודרכם נתכונן לקראת הימים הנוראים הקרבים. 

הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי.


יום ד' ט"ו באלול תשפ"ד 18.9.2024 20:00

״כל העולם כולו אינו אלא פרוזדור לבית הזה״: ימים נוראים לעגנון


מהו מקומם של ראש השנה ויום הכיפורים בסיפורי עגנון וכיצד משתלבת כתיבת הפרוזה שלו עם קובץ המקורות הפופולרי? מדוע הקדיש הסופר "שתי שנים ומחצה...שש עשרה שעות ביום" למפעל כינוס מאמרי חז"ל לספר "מנהגות ומדרשות ואגדות לימי הרחמים והסליחות" ומהו סודו של חיבור זה?

יום ד' כ"ב באלול תשפ"ד 25.9.2024 20:00

"יום שיוצא אין להחזירו": אימת יום הדין ב"פי שניים"


קריאה בסיפור הקצר "פי שניים" (מתוך ״סמוך ונראה״), המתרחש ביום כיפור בירושלים. באמצעות רצף חלומותיו חוזר עגנון לנעוריו בבית התפילה הקטן של אביו בבוטשאטש. "פי שניים" הוא מן הסיפורים המרכזיים המטפלים בנושא יום כיפור ואתגרי התיקון והתשובה, באמצעות דמות המספר המשדר את חרדתו כשנשמתו עומדת על הכף ביום הדין.

  • 0.00 ₪
  • מחיר: 0.00 ₪
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
×
×
×